Szkolenie NSTS-06 Warszawa
28 stycznia 2022 2022-04-04 15:45Szkolenie NSTS-06 Warszawa
Szkolenie NSTS-06 Warszawa
Przeprowadzenie szkolenia teoretycznego w formie samodzielnej edukacji za pomocą platformy edukacyjnej oraz praktycznego w zakresie kategorii ‘Szczególnej’ NSTS 06, zakończonego egzaminem, który ocenia wiedzę i kompetencje pilota do wykonywania lotów w zasięgu widoczności wzrokowej BVLOS lub z widokiem z pierwszej osoby FPV z użyciem bezzałogowych statków powietrznych kategorii szczególnej o masie < 25 kg.
Scenariusz NSTS 06 daje możliwość wykonywania operacji lotniczych o tzw. średnim ryzyku nad obszarami zaludnionymi, ludźmi zachowując bezpieczną odległość do wysokości 120 m AGL.
Po wykupieniu szkolenia otrzymujesz dostęp do platformy online oraz materiały szkoleniowe. Część praktyczna wykonywana jest pod nadzorem kwalifikowanego instruktora z wykorzystaniem floty dronów marki DJI.
PROGRAM SZKOLENIA –
Samodzielnie przechodzisz przez wykłady. Oglądasz materiał wideo z instruktorem, czytasz materiały doradcze, rozwiązujesz quizy, robisz zadania.
Jest to rozwiązanie idealne dla każdego zabieganego. Sam decydujesz kiedy i gdzie realizujesz kurs.
- Szkolenie teoria z zakresu NSTS 06 z następujących dziedzin:
- Przepisy lotnicze;
- Ograniczenia możliwości człowieka;
- Procedury operacyjne;
- Techniczne i operacyjne środki ograniczające ryzyko w powietrzu;
- Ogólna wiedza na temat systemów bezzałogowych statków powietrznych.
- Meteorologia;
- Osiągi systemu bezzałogowego statku powietrznego w locie;
- Techniczne i operacyjne środki ograniczające ryzyko na ziemi.
2. Egzamin z wiedzy teoretycznej.
Egzamin składa się z 80 pytań wielokrotnego z w/w zakresu. Uzyskanie 75% poprawnych odpowiedzi zalicza egzamin. Czas na odpowiedzi to 60 minut. Po egzaminie wyniki zostaną omówione z instruktorem.
Szkolenie praktyczne – umawiany indywidualnie (10h zajęć z instruktorem)
- Praktyka z zakresu NSTS 06:
- Przygotowanie do operacji UAS;
- Przygotowanie do lotu;
- Loty w normalnych warunkach;
- Loty w warunkach odbiegających od normy;
- Odprawa i podsumowanie.
- Egzamin dający możliwość uzyskania uprawnień do lotu w kategorii ‘Szczególnej’ i scenariuszu NSTS 06.
Przebieg szkolenia:
- Po zakupie szkolenia zostanie do Ciebie wysłany mail organizacyjny z materiałami;
- Do przeprowadzenia egzaminu online wymaga się udostępnienie kamery i mikrofonu w celu weryfikacji twojej tożsamości;
- Po egzaminie zostanie udostępniony wynik testu;
- Część praktyczną prowadzoną pod okiem doświadczonych instruktorów UAV w okolicach Centrum Olimpijskiego, prowadzoną pod okiem doświadczonych instruktorów certyfikowanych przez DJI Academy. Po zakończeniu części praktycznej podpisujesz oświadczenie o odbyciu praktyki;
- Do celów szkoleniowych wykorzystujemy flotę bezzałogowych systemów powietrznych DJI.
WYMAGANIA
Kandydat do uzyskania kompetencji pilota w kategorii ‘Szczególnej’ NSTS 06:
- legitymuje się ważnym dokumentem potwierdzającym tożsamość lub;
- posiada zgodę opiekuna prawnego (co najmniej 16 lat);
- przed przystąpieniem do kursu należy zarejestrować się na stronie https://drony.ulc.gov.pl i uzyskać „potwierdzenie rejestracji operatora”.
Co dalej?
Po pomyślnie zakończonym kursie przesyłamy do Urzędu Lotnictwa Cywilnego potwierdzenie ukończenia kursu i uzyskaniu kwalifikacji do lotów w kategorii ‘Szczególnej’ NSTS 06. Po weryfikacji przez ULC, nowe kompetencje pojawią się na twoim profilu pilota https://drony.ulc.gov.pl.
-
Wstęp
-
Prawo lotnicze
- Wprowadzenie do EASA i systemu lotniczego
- Wprowadzenie do EASA i systemu lotniczego – slajdy
- Rozporządzenie delegowanego Komisji (UE) 2019/945 z dnia 12 marca 2019 r. w sprawie systemów bezzałogowych statków powietrznych oraz operatorów systemów bezzałogowych statków powietrznych z państw trzecich i rozporządzenie 2019/947
- Rozporządzenie delegowanego Komisji (UE) 2019/945 z dnia 12 marca 2019 r. w sprawie systemów bezzałogowych statków powietrznych oraz operatorów systemów bezzałogowych statków powietrznych z państw trzecich i rozporządzenie 2019/947 – slajdy
- podkategorie w kategorii „otwartej” i powiązane klasy systemów bezzałogowych statków powietrznych C0-C4
- podkategorie w kategorii „otwartej” i powiązane klasy systemów bezzałogowych statków powietrznych C0-C4 – slajdy
- obowiązki operatora bezzałogowych statków powietrznych
- obowiązki operatora bezzałogowych statków powietrznych – slajdy
- obowiązki pilota
- obowiązki pilota – slajdy
- incydent – zgłoszenie wypadku; Centralna Baza Zgłoszeń Urzędu Lotnictwa Cywilnego.
- incydent – zgłoszenie wypadku; Centralna Baza Zgłoszeń Urzędu Lotnictwa Cywilnego. – slajdy
- Wprowadzenie do kategorii „szczególnej”.
- Wprowadzenie do kategorii „szczególnej”. – slajdy
- Instrukcja Operacyjna
- Instrukcja Operacyjna – slajdy
- Ocena ryzyka, koncepcja operacji CONOPS, wprowadzenie do metodologii SORA (Specific Operations Risk Assessment)
- Ocena ryzyka, koncepcja operacji CONOPS, wprowadzenie do metodologii SORA (Specific Operations Risk Assessment) – slajdy
- Przegląd standardowych scenariuszy (STS) i predefiniowanych ocen ryzyka (PDRA)
- Przegląd standardowych scenariuszy (STS) i predefiniowanych ocen ryzyka (PDRA) – slajdy
- Test podsumowujący ‘Prawo lotnicze’
-
II) Ograniczenia możliwości człowieka
- 1. Wpływ środków psychoaktywnych, alkoholu oraz przypadki, gdy pilot jest niezdolny do wykonywania swoich zadań z powodu urazu, zmęczenia, zażywania lekarstw, choroby lub z innych przyczyn.
- 1. Wpływ środków psychoaktywnych, alkoholu oraz przypadki, gdy pilot jest niezdolny do wykonywania swoich zadań z powodu urazu, zmęczenia, zażywania lekarstw, choroby lub z innych przyczyn. – slajdy
- Ludzka percepcja
- Ludzka percepcja – slajdy
- świadomość sytuacyjna
- świadomość sytuacyjna – slajdy
- operacje nocne
- operacje nocne- slajdy
- rytmy okołodobowe
- rytmy okołodobowe – slajdy
- eliminowanie czynników rozpraszających
- eliminowanie czynników rozpraszających – slajdy
- czynniki środowiskowe, takie jak zmiana widzenia z orientacji na słońce
- czynniki środowiskowe, takie jak zmiana widzenia z orientacji na słońce – slajdy
- Test podsumowujący ‘Ograniczenia możliwości człowieka’
-
III) Procedury operacyjne
- Przed lotem
- Przed lotem – slajdy
- źródła zakłóceń pracy systemu bezzałogowego statku powietrznego i ich identyfikacja
- źródła zakłóceń pracy systemu bezzałogowego statku powietrznego i ich identyfikacja – slajdy
- weryfikacja stref geograficznych, lotniczych
- weryfikacja stref geograficznych, lotniczych – slajdy
- klasyfikacja przestrzeni powietrznej
- klasyfikacja przestrzeni powietrznej – slajdy
- procedury rezerwacji przestrzeni powietrznej
- procedury rezerwacji przestrzeni powietrznej – slajdy
- planowanie misji, względy przestrzeni powietrznej i ocena ryzyka w miejscu operacji
- planowanie misji, względy przestrzeni powietrznej i ocena ryzyka w miejscu operacji – slajdy
- warunki środowiskowe i pogodowe (np. czynniki, które mogą wpływać na działanie systemu bezzałogowego statku powietrznego, takie jak zakłócenia elektromagnetyczne, wiatr, temperatura itp.); metody uzyskiwania prognoz pogody
- warunki środowiskowe i pogodowe (np. czynniki, które mogą wpływać na działanie systemu bezzałogowego statku powietrznego, takie jak zakłócenia elektromagnetyczne, wiatr, temperatura itp.); metody uzyskiwania prognoz pogody – slajdy
- W locie
- W locie – slajdy
- Po locie
- Po locie – slajdy
- Test podsumowujący ‘Procedury operacyjne’ Kopiuj Kopiuj Kopiuj
-
IV) Techniczne i operacyjne środki ograniczające ryzyko w powietrzu
- Umiejętności pilota bezzałogowego statku powietrznego
- Umiejętności pilota bezzałogowego statku powietrznego – slajdy
- Dobre praktyki sterowania bezzałogowymi statkami powietrznymi
- Dobre praktyki sterowania bezzałogowymi statkami powietrznymi – slajdy
- Bezpieczeństwo lotnicze
- Bezpieczeństwo lotnicze – slajdy
- udział obserwatora przestrzeni powietrznej
- udział obserwatora przestrzeni powietrznej – slajdy
- Ograniczenia przestrzeni powietrznej
- Ograniczenia przestrzeni powietrznej – slajdy
- Test podsumowujący ‘Techniczne i operacyjne środki ograniczające ryzyko w powietrzu’
-
V) Ogólna wiedza na temat systemów bezzałogowych statków powietrznych
- Podstawowe zasady lotu
- Podstawowe zasady lotu – slajdy
- Wpływ warunków środowiskowych na działanie bezzałogowego statku powietrznego.
- Wpływ warunków środowiskowych na działanie bezzałogowego statku powietrznego. – slajdy
- Zasady zdalnego kierowania bezzałogowego statku powietrznego
- Zasady zdalnego kierowania bezzałogowego statku powietrznego – slajdy
- automatyczne tryby lotu, sterowanie ręczne
- automatyczne tryby lotu, sterowanie ręczne – slajdy
- Zapoznanie się z informacjami zawartymi w instrukcji użytkownika bezzałogowego statku powietrznego, w szczególności w zakresie
- Zapoznanie się z informacjami zawartymi w instrukcji użytkownika bezzałogowego statku powietrznego, w szczególności w zakresie – slajdy
- czynników wpływających na bezpieczeństwo lotu
- czynników wpływających na bezpieczeństwo lotu – slajdy
- instrukcje dotyczące zabezpieczenia ładunku/obciążenia
- instrukcje dotyczące zabezpieczenia ładunku/obciążenia – slajdy
- Utrata sygnału i protokoły awarii systemu – zrozumienie stanu i planowanie zaprogramowanych reakcji, takich jak powrót do domu, zawis (loiter), natychmiastowe lądowanie
- Utrata sygnału i protokoły awarii systemu – zrozumienie stanu i planowanie zaprogramowanych reakcji, takich jak powrót do domu, zawis (loiter), natychmiastowe lądowanie – slajdy
- Systemy awaryjnego zakończenia lotu
- Systemy awaryjnego zakończenia lotu – slajdy
- Tryby sterowania lotem
- Tryby sterowania lotem – slajdy
- Test podsumowujący ‘Ogólna wiedza na temat systemów bezzałogowych statków powietrznych’
-
VI) Meteorologia
- Wpływ pogody na bezzałogowe statki powietrzne
- Wpływ pogody na bezzałogowe statki powietrzne – slajdy
- temperatura
- temperatura – slajdy
- widzialność
- widzialność – slajdy
- gęstość powietrza
- gęstość powietrza – slajdy
- Pozyskiwanie i analiza prognoz pogody
- Pozyskiwanie i analiza prognoz pogody – slajdy
- lokalne oceny pogody
- lokalne oceny pogody – slajdy
- Test podsumowujący ‘Meteorologia’
-
VII) Osiągi systemu bezzałogowego statku powietrznego w locie
- Typowa obwiednia operacyjna wiropłatu, płatowca i hybrydowego
- Typowa obwiednia operacyjna wiropłatu, płatowca i hybrydowego – slajdy
- Masa, wyważenie oraz środek ciężkości (CG)
- Masa, wyważenie oraz środek ciężkości (CG) – slajdy
- Zabezpieczenie ładunku
- Zabezpieczenie ładunku – slajdy
- Akumulatory
- Akumulatory – slajdy
- rodzaje akumulatorów stosowanych w bezzałogowych statkach powietrznych (np. Li-Pol, Li-Ion)
- rodzaje akumulatorów stosowanych w bezzałogowych statkach powietrznych (np. Li-Pol, Li-Ion) – slajdy
- terminologia używana w odniesieniu do baterii (np. efekt pamięci, pojemność, współczynnik c)
- terminologia używana w odniesieniu do baterii (np. efekt pamięci, pojemność, współczynnik c) – slajdy
- wiedza, jak działa bateria (np. ładowanie, użytkowanie, niebezpieczeństwo, przechowywanie)
- wiedza, jak działa bateria (np. ładowanie, użytkowanie, niebezpieczeństwo, przechowywanie) – slajdy
- ładowanie
- ładowanie – slajdy
- Test podsumowujący ‘Osiągi systemu bezzałogowego statku powietrznego w locie’
-
VIII) Techniczne i operacyjne środki ograniczające ryzyko na ziemi