https://flyandfilm.pl/

Blog

Zasady rekreacyjnych lotów dronem w Azji

ZASADY2
Wiedza

Zasady rekreacyjnych lotów dronem w Azji

Witaj ponownie 🙂

Z racji na olbrzymiego zainteresowanie prawem lotniczym w różnych krajach, przygotowaliśmy krótkie zestawienie obowiązujących przepisów.

/TEN WPIS MOŻE BYĆ JUŻ NIEAKTUALNY, PRZED WYJAZDEM ZAWSZE SPRAWDZAJ AKTUALNE ZASADY LOTÓW DRONAMI NA REGIONALNYCH STRONACH URZĘDÓW LOTNICTWA CYWILNEGO!!!/

 

Poniżej znajdziesz zasady lotów dronem w wybranych krajach wraz z obowiązującym prawem lotniczym.

Zasady dotyczą tylko lotów rekreacyjnych. Napisz w komentarzu gdzie jedziesz a sprawdzimy dla Ciebie obowiązujące przepisy danego kraju 🙂

 

AZERBEJDŻAN

Drony nie mogą być wprowadzane do kraju i są konfiskowane w urzędach celnych.

 

FILIPINY

Loty rekreacyjne są dozwolone na Filipinach bez specjalnych zezwoleń (jeszcze do połowy 2017 roku takie zezwolenia były konieczne) z zachowaniem poniższych zasad:

 

loty tylko w ciągu dnia;

z zachowaniem minimum 30m w poziomie od ludzi;

loty maksymalnie do wysokości 120m nad ziemią;

minimalna odległość od lotnisk komunikacyjnych to 10km (dokładnie od Aerodrome Reference Point);

 

HONG KONG

Bezzałogowe statki powietrzne (Bsp) o wadze nie większej niż 7 kg (bez paliwa) do celów rekreacyjnych mogą być klasyfikowane jako latające samoloty modelowe i nie jest wymagane stosowanie CAD. Z wyjątkiem uprawnień CAD, ciężki UAS ważący więcej niż 7 kg (bez paliwa) nie może latać w Hongkongu w celach rekreacyjnych.

Dozwolone loty:

  • Bsp nie będzie pilotowany w strefie ruchu lotniska (ATZ) lub w odległości 5 km (3.1 mil) od dowolnego lotniska.
  • Bsp nie może przelatywać nad lub w odległości mniejszej niż 50 m od jakiejkolwiek osoby, statku, pojazdu lub konstrukcji, która nie znajduje się pod kontrolą operatora Bsp; z wyjątkiem tego, że podczas startu i lądowania, Bsp nie może odbyć lotu nad lub w odległości do 30 m (98 stóp) od żadnej osoby (innej niż osoba odpowiedzialna za Bsp) lub osobę koniecznie obecną w związku z działaniem Bsp. Dalsze warunki dotyczące bezpieczeństwa lotu mogą zostać nałożone na działanie Bsp w razie potrzeby.
  • Miejsce operacji Bsp musi być pod pełną kontrolą operatora.
  • Miejsce startu i lądowania powinno być odpowiednio oddzielone od publicznego dostępu.
  • Operator Bsp musi być na miejscu i utrzymywać drona w granicach wizualnej linii widzenia (VLOS) podczas lotu.
  • Operator Bsp jest odpowiedzialny za zapewnienie, że żadna osoba i nieruchomość nie zostanie zagrożona przez Bsp
  • Nie można przewozić żadnych materiałów niebezpiecznych ani przedmiotów poprzez Bsp.
  • Operator Bsp prowadzi rejestr każdego lotu wykonanego zgodnie z pozwoleniem i udostępnia te zapisy CAD na żądanie.
  • Wysokość Bsp nie powinna przekraczać 300 stóp (91m) nad poziomem terenu.
  • Operacje Bsp będą przeprowadzane tylko w godzinach dziennych.

Kryteria pogodowe:

  • widoczność nie mniejsza niż 5 km
  • wiatr powierzchniowy nie większy niż 20 węzłów, o ile producent nie określił inaczej
  • operator powinien posiadać anemometr do monitorowania prędkości wiatru; a operator UAS nie może uruchamiać UAS, gdy obowiązuje Ostrzeżenie o ulewie, Ostrzeżenie o cyklonie lub silnym monsunie.

INDIE

Zabronione bez zezwolenia na lot. 

(http://www.dgca.nic.in/forms/aer_photo.pdf)

 

INDONEZJA

Strefy i przestrzeń powietrzna, w których drony nie mogą być obsługiwane, są wymienione poniżej:

  • Obszary niechronione, tj. niektóre obszary przestrzeni powietrznej nad lądem i / lub wodami o stałych ograniczeniach, które kompleksowo stosują się do wszystkich statków powietrznych.
  • Obszary o ograniczonym dostępie, tj. określona przestrzeń powietrzna nad lądem i / lub wodami o nietrwałych ograniczeniach, które mogą być wykorzystywane wyłącznie w lotnictwie państwowym i gdy te strefy nie są wykorzystywane lub nie są aktywne, mogą być wykorzystywane do lotnictwa cywilnego.
  • lotniskowe strefy bezpieczeństwa operacji lotniczych (KKOP), tj. Lądowe i / lub wodne oraz okrągłe lotniska w przestrzeni powietrznej, które są wykorzystywane do operacji lotniczych w celu zapewnienia bezpieczeństwa lotniczego.
  • Kontrolowana przestrzeń powietrzna,
  • W specjalnych warunkach drony mogą być używane na wysokościach przekraczających 150 m (500 stóp) z licencją dyrektora generalnego lotnictwa, tj. takimi jak patrole graniczne państwowe, państwowe patrole morskie, monitorowanie pogody, monitorowanie aktywności zwierząt i roślinności w parkach narodowych, ankietach i mapach.

Drony z kamerami:

– Jeśli dron jest używany do celów fotografowania, filmowania lub mapowania, operator powinien mieć przy sobie licencję od uprawnionej instytucji i samorządu lokalnego. „Samorząd lokalny” oznacza tutaj gubernatora, regenta lub burmistrza i urzędników lokalnych jako element administrujący samorządem lokalnym.

  • Przepisy karne dotyczące naruszenia przepisów PM 90 są określone w artykułach 410 do 443 ustawy lotniczej, z których 411 stanowi: „Każda osoba celowo latająca lub użytkująca statek powietrzny i zagrażająca bezpieczeństwu statków powietrznych, pasażerów a towary i / lub ludność lub majątek szkód należący do innych osób, o których mowa w art. 53, podlega karze pozbawienia wolności w wymiarze maksymalnie dwóch (dwóch) lat i maksymalnej grzywnie w wysokości Rp. 500 000 000 (pięćset milionów Rupii). „
  • Należy wyjaśnić, że powyższe regulacje nie obejmują wszystkich implikacji użytkowania dronów w każdym przypadku, np. Gdy drony powodują szkody w dobrach lub towarach drugiej strony. Można to również odnieść do przepisów kodeksu karnego.

Każdej osobie zabrania się komercyjnego wykorzystywania, powielania, publikowania, rozpowszechniania i / lub komunikowania zdjęcia osoby stworzonej w celu reklamy komercyjnej lub billboardów bez pisemnej zgody osoby przedstawionej lub jego spadkobierców.

  • UAV nie może latać nad osobami innymi niż operator UAV, (ii) UAV może lecieć tylko w świetle dziennym, (iii) operator UAV nie może latać bezzałogowym statkiem powietrznym z samolotu, (iv) operator UAV nie może latać na UAV z ruchomego nośnika, z wyjątkiem przewoźnika, który porusza się po wodzie, oraz (v) operator UAV nie może jednocześnie obsługiwać więcej niż jednego UAV.

 

 

IZRAEL

Drony powyżej 300 gramów wymagają zezwolenia przed importem do kraju. (https://forms.gov.il/globaldata/getsequence/getHtmlForm.aspx?formType=aviationoldgen%40mot.gov.il)

 

NEPAL

  • Zezwolenie musi zostać uzyskane przed wylotem jakiegokolwiek drona wyposażonego w kamerę.
  • (Formularze uprawnień: https://www.caanepal.org.np/flight-permission/drone/)

Będąc w Tybecie pamiętajcie o przygotowaniu siebie i swojego drona do cięższych warunków atmosferycznych. Więcej dowiesz się z naszego wpisu

Jeśli wybierasz się w podróż i chciałbyś dowiedzieć się więcej na temat użytkowania drona w danym kraju lub  potrzebujesz wsparcia w obsłudze drona, zapisz się na nasze szkolenie z podstawowej obsługi drona DJI w Warszawie, w którego w skład wchodzi teoria oraz praktyczna część.

Jeżeli zaś chcesz używać drona komercyjnie do filmowania i fotografowania zapraszamy na nasze szkolenie UAVO VLOS oraz BVLOS w 12 miastach Polski.

 

Tajlandia

Loty dronów w Tajlandii są dozwolone, ale wszystkie bezzałogowce wyposażone w kamerę lub (bez względu na kamerę) ważące ponad 2kg muszą zostać zarejestrowane w tajlandzkim urzędzie lotnictwa cywilnego (Civil Aviation Authority of Thailand (CAAT)).

 

Po zarejestrowaniu drona można wykonywać loty z przestrzeganiem następujących zasad:

loty na wysokość maksymalnie 90m nad terenem;

loty tylko w zasięgu wzroku;

loty minimum 9km od portów lotniczych i lotnisk tymczasowych (chyba, że otrzymamy zgodę na lot bliżej lotniska);

loty z dala od załogowych statków powietrznych;

zakaz lotów w pobliżu ludzi, pojazdów, budynków i innych konstrukcji z zachowaniem odległości minimum 30 metrów w poziomie;

zakaz lotów w strefach ograniczonych, nad obiektami państwowymi, szpitalami bez pozwolenia;

Za złamanie przepisów grozi grzywna do 40000THB ($1,200) lub rok więzienia.