ŚREDNI FORMAT - Hasselblad

24-09-2018

ZALETY ŚREDNIEGO FORMATU

Gdy obraz jest większy jest zawsze lepszy. XXI wiek jest zalany pikselami na masowo produkowanych urządzeniach od smartfonów po aparaty DSLR. I wykonują dobrą robotę - w określonych granicach oczekiwań.

 

Jeśli jesteś fotografem skoncentrowanym na jakości, pracującym na najwyższym poziomie dla klientów kierujących się doskonałością lub na swoich projektach, które służą zarówno do wspierania i promowania własnego unikalnego stylu i kreatywności, to nigdy nie będzie miejsca na kompromisy, gdy przychodzi na sprzęt.

 

CO TO JEST ŚREDNI FORMAT?

Średni format historycznie odnosi się do formatu filmu o rozmiarze 120, który był używany w kamerach Hasselblad V.

Był on znacznie większy niż standardowy format 35 mm i oferował doskonałą jakość obrazu dzięki wysokiej jakości obiektywom i większemu obszarowi obrazu w filmie.

W fotografii cyfrowej średni format odnosi się do kamer zaadaptowanych z średnioformatowych modeli filmowych lub do kamer wykorzystujących czujniki większe niż w przypadku kliszy 35 mm.

 

CZUJNIKI ŚREDNIO FORMATOWE

NIE TYLKO MEGAPIXELE

Mimo że nasze czujniki oferują jedne z najwyższych dostępnych obecnie pikseli, to nie tylko gęstość megapikseli odróżnia obraz Hasselblada od innych. Dla każdego czujnika kamery fizyczny rozmiar jego pikseli reguluje ilość światła zarejestrowanego dla każdego z nich. Większość producentów czujników używa teraz mikrosoczewek na swoich pikselach, aby zmaksymalizować gromadzone światło, a moc zbierania światła określa zakres dynamiczny czujnika.

 

Rozmiar pikseli i poziom szumów zapewniają dostęp do dynamicznego zakresu i bardzo prostego naturalnego koloru, które zapewnia dokładne rejestrowanie kolorów niezależnie od sytuacji i płynnych przejść tonalnych bez potrzeby stosowania wielu profili kolorów.

 

Sensor 50MP CMOS firmy Hasselblad dostarcza piksel o wielkości 5,3 mikrona; podobnej rozdzielczości DSLR miałaby rozmiar około 4,14 mikronów, dający Hasselblad o 64% większą moc światła.

 

SZEROKI ZAKRES DYNAMICZNY

Zakres dynamiczny można opisać jako różnicę tonalną między czystą czernią a czystą bielą. Aby ująć to w perspektywie, ludzkie oko może dostrzec dynamiczny zakres około 22 stopni; większość cyfrowych aparatów fotograficznych znacznie odbiega od tej wartości.

 

W świecie fotograficznym oznacza to rozpoczęcie od czarnej ekspozycji bez światła uderzającego w czujnik - ile punktów można zwiększyć poziom światła, wciąż pokazując poziom sygnału, który nie jest czysto biały.

ANALOGIA PIKSELA

Wyobraź sobie każdy piksel jako pojemnik. Im większy pojemnik, tym silniejszy sygnał jaki może pomieścić. Ponadto wszystkie czujniki aparatu cyfrowego mają minimalny poziom czułości, z którego mogą korzystać, ustawiane przez szum elektryczny samego czujnika. Różnica między nimi jest znana jako stosunek sygnału do szumu.

 

Nasze czujniki średniego formatu mają bardzo wysoki stosunek sygnału do szumu.

 

Po połączeniu wysokiej jakości sygnału z szumem i większymi pikselami, czujniki Hasselblada mogą dostarczyć do 15 stopni dynamicznego zakresu w porównaniu z około 12 stopni w mniejszej lustrzance DSLR.

 

Rozmiar pikseli i poziom szumów zapewniają dostęp do dynamicznego zakresu i bardzo prostego rozwiązania naturalnego koloru, które zapewnia dokładne rejestrowanie kolorów niezależnie od sytuacji i płynnych przejść tonalnych bez potrzeby stosowania wielu profili kolorów.

 

WIĘCEJ NA TEMAT SPECYFIKACJI: HASSELBLAD

Jesteśmy wpisani w rejestrze: